1- فرایند استراتژیک بازارایابی چه فرآیندی را در سازمان در بر می گیرند؟

استراتژي سازي بازاريابي، فرآيندهايي را در بر مي گيرد كه شامل شكل گيري استراتژي و اجراي آن شود دو جنبه ي استراتژي بازاريابي را بررسي مي كند: بررسي چشم انداز چندگانه و بديهه سازي. بررسي چشم انداز چندگانه بعنوان قابليت يكي كردن همزمان تعريف هاي چند مسئله ايي، جايگزين ها و انتخاب مقياس زمانيكه يك استراتژي بازاريابي گسترش مي يابد تعريف مي شود. پيچيدگي استراتژيكي(تمركز چند بعدي در محيط) اساسي را براي درگير كردن در بررسي چشم انداز چندگانه، در زمان تصميم گيري فراهم مي كند(آزمايش كردن اطلاعات مختلف و بررسي جايگزين هاي چندگانه). گرچه هر دو اين موارد بسيار به هم مربوط هستند اما پيچيدگي استراتژيكي، جهتگيري كلي را آزمايش مي كند يا درحاليكه بررسي چشم انداز چندگانه فرآيندي را آزمايش مي كند كه يك مؤسسه تجاري استراتژي بازاريابي اش را گسترش مي دهد .

2- یک سیستم استراتژیکی بازایابی موفق چگونه عمل می کند و یک رابطه با آن مثال بزنید؟

تحقيقات بر استراتژي بازاريابي موفق به برقراري يك ارتباط پايدار ميان جهت گيري هاي مجزا (براي مثال مشتريان يا محصولات) و عملكرد تجاري شده اند و مؤسسه هاي تجاري به جهتگيري هاي دوگانه (براي مثال، مشتريان و رقيبان) بطور پيوسته عملكرد بالاتري را بدست مي آورند.بنابراين از لحاظ استراتژيكي انتظار مي رود سازمان ها موفق در حوزه هاي مشتري، كارائی و مالي نتايج عملكردي مثبتي را بدست مي آورند.

3-از لحاظ استراتژیکی سازمان های پیچیده چگونه رفتار میکنند؟

از لحاظ استراتژيكي سازمان هاي پيچيده سطوح بالاتري از عملكرد سازماني مبتني برمشتري ، كارآيي و مالي، از لحاظ استراتژيكي سازمان هاي ساده دارند.

گروه پيچيده بهتر از سایر گروه ها واكنش پذير و در عملكرد مبتني بر كارآيي عمل مي كند.

از لحاظ استراتژيكي سازمان هاي پيچيده چشم اندازهاي چندگانه را در شكل گيري استراتژي بررسي مي كنند و عملكرد مبتني بر مشتري بهتري را توليد مي كنند. و يك ضريب استاندارد شده ي مثبت در ميان همه ي ابعاد در این سازمان ها وجود دارند. بنابراين، ادغام ابعاد چندگنه به يك توانايي تفسيري برگردانده مي شود كه عملكرد بالاتري را توليد مي كنند. توجه استراتژيك گروه بازار با جهتگيري بازار تحقيق شده بطور وسيعي هماهنگ است.

4-مناسبترین تحلیل که 4 بعد استراتژیک بازایابی را مقایسته میکند کدام است.توضیح دهید؟

مناسب ترین روش تحليل خوشه ايي می باشد براي شكل دادن گروه هاي متمايز استفاده مي شود كه مبتني بر درجه ي تأكيدي است كه سازمان براي چهار بعد استراتژيكي قرار مي دهد: رقيبان. مشتريان. محصولات و محیط کلان.

اين چهار بعد بنابر مروري از ادبيات موضوعي و تصور قبلي عوامل محيطي اصلي كه در شكل دادن تصميمات استراتژيكي بررسي شد انتخاب مي شود.

5-توسعه تجاری در سازمان ها برای رقابتی ماندن نیازمند به چه منابعی هستند. توضیح دهید؟

سازمان هايي كه در محيط هاي اطلاعاتي فعاليت مي كنند گاهي اوغات مبهم، نامشخص و پويا هستند. براي مديران، موقعيت موضوعي با اطلاعات كمتر مي باشد. يك وظيفه ي مديرانه ي مهم، هدايت اطلاعات آبهاي غني، ارزيابي موقعيت و استقرار منابع مناسب است. مؤسسه هاي تجاري براي رقابتي باقي ماندن، نياز درند به منابع داخلي براي پردازش اطلاعات نسبت به رقيبان اعتماد كنند. نیاز است مدیران از هزینه های ممکن مرتبط با سرمایه گذاری ناکافی در توانایی تفسیری مؤسسه تجاری آگاه باشند. همچنین سازمان هایی با درک گسترده تر قادرند استراتژی های بازاریابی را تعبیه کنند اما این توانایی با مؤسسه های تجاری مشارکت می کنند. بنابراین مؤسسه تجاری تنها ممکن است از گرایشات وسیعتر آگاه شود که اخیرا مشتریان و رقبا را تحت تأثیر قرار داده اند. به عبارت دیگر, سازمان ها موفق نبوده اند در تقاضاهای در حال تغییر شرکت کنند. این امر نیاز به تأکیدی بر مشتریان و رقبا دارد در حالیکه نادیده گرفتن محصول و مسائل محیطی گسترده تر ناکافی است.

6-چه ارتباطی میان پیچیدگی استراتژیک و حافظه وجود دارد؟

پاسخ به اين سوالات درك ما را از يادگيري سازماني بهبود مي بخشد. پيچيدگي استراتژيك همچنان ممكن است تحت شرايطي ضد توليدي باشد. تحقيقات آينده مي تواند سودمندي پيچيدگي را در طي وظايف پويا برخلاف وظايف عادي، يا محيط هاي مبهم در مقابل محيط هاي روشن و صريح كشف كند. با فرض مسلم اين نكته مورد بحث: آيا سطح مطلوبي از پيچيدگي وجود دارد؟ اسونك (1984) بيان مي كند كه سازمان ها ممكن است ساده كردن شناخت را در تلاشي براي هماهنگ باقي ماندن با استراتژي هاي گذشته يا افزايش اطمينان و تعميم با استراتژي انتخاب شده ،برگزينند. اگر چنين اتفاقي بيافتد قابليت تعديل ميان استراتژي هاي ساده و پيچيده بنا بر تقاضاهاي موقعيتي(براي مثال، وظيف/محيط) خط مفيدي از تحقيقات خواهد بود.

7- سازمان ها چگونه باید محیطشان را بشناسند و در آن فعالیت کنند؟

بمنظور تطبيق دادن يك محيط، تنوع داخلي سازمان بايد تطبيق داده شود يا از محيط اش تجاوز كند ). بنابر اينكه واحد تجزيه و تحليل فرد، گروه يا سازمان است تنوع و ادغام بيشتري از اطلاعات (براي مثال، ايده ها، نقش ها، مهارت ها، دانش)، محرك محيطي بيشتري پردازش مي شود و تصميمات و رفتارهاي متنوع تري بدست مي آيد. اين سازمان ها كه قادر هستند چارچوب شناختي گسترده ايي را براي محيط شان تفسير كنند قادر هستند ارائه موقعيت صحيح تر و كامل تري را شكل دهند اين رفتار از چشم انداز شناختي استفاده مي كند تا اشكار كند چگونه سازمان ها بايد محيط هايشان را بشناسند و در آن فعاليت كنند.

درکل جهتگيري استراتژيكي سازمان راهنمايي است كه جنبه هاي محيطي يك سازمان معتقدند مي توانند يك مزيت رقابتي فراهم كنند.

8- پیچیدگی های استراتژیک بازایابی چگونه رفتار می کند؟

استراتژي سازي بازاريابي، فرآيندهايي را در بر مي گيرد كه شامل شكل گيري استراتژي و اجراي آن مي شود و دو جنبه ي استراتژي بازاريابي را بررسي مي كند: بررسي چشم انداز چندگانه و بديهه سازي. بررسي چشم انداز چندگانه بعنوان قابليت يكي كردن همزمان تعريف هاي چند مسئله ايي، جايگزين ها و انتخاب مقياس زمانيكه يك استراتژي بازاريابي گسترش مي يابد تعريف مي شود. پيچيدگي استراتژيكي(تمركز چند بعدي در محيط) اساسي را براي درگير كردن در بررسي چشم انداز چندگانه، در زمان تصميم گيري فراهم مي كند(آزمايش كردن اطلاعات مختلف و بررسي جايگزين هاي چندگانه). گرچه هر دو اين موارد بسيار به هم مربوط هستند اما پيچيدگي استراتژيكي، جهتگيري كلي را آزمايش مي كند يا درحاليكه بررسي چشم انداز چندگانه فرآيندي را آزمايش مي كند كه يك مؤسسه تجاري استراتژي بازاريابي اش را گسترش مي دهد مؤسسه ي تجاري را مورد تمركز قرار مي دهد.

9- یک سازمان برای یکی کردن ورودی های چندگانه و اطلاعات مختلف چه مراحلی را طی می کند؟

گرايش يك سازمان براي يكي كردن ورودي هاي چندگانه و اطلاعات مختلف در هر يك از اين سه مرحله اندازه گيري مي شود: شناسايي، توسعه و انتخاب. که در این سه مرحله دامنه ي تركيب و اجراي پوشش استراتژي بازاريابي سازماني را اندازه گيري مي كند. و درنهایت عملكرد بنابر سه گروه از موارد ارزيابي مي شود كه از عملكرد مبتني بر مشتري، كارآيي و مالي بهره برداري مي شود.

10- رفتار سازمان های متمایز در اجرای برنامه های استراتژیک چگونه است؟

سازمان هاي متمايزي وجود دارند كه ابتدا گرايشات گسترده تر را مورد توجه قرار مي دهند. استراتژي سازي بازاريابي و عملكرد اين گروه متفاوت از گروه بازار نمي باشد. به هر حال، اين چارچوب شناختي يك بعدي زمانيكه از لحاظ استراتژيكي با سازمان هاي پيچيده مقايسه مي شود به تصميم گيري استرتژيك ساده تر و در حال اجرا منتهي مي شود. بمنظور عملكرد بهتر، نياز است سازمان ها بطور گسترده ايي گرايشات را در محيط مشاهده كنند در حاليكه موقعيت فوري ترين تقاضاهاي مؤسسه ي تجاري مشتريان، رقبا و محصولات را از دست نمي دهند. اين گروه واكنش پذير دارای يك چارچوب شناختي است كه بنابر آن تصميم گيرندگان بتوانند محيط را درك كنند و استراتژي هاي مؤثر را گسترش دهند.